4 cuvinte care formează un serviciu de închinare

V-ați gândit vreodată la lucrurile necesare pentru formarea unei slujbe autentice de închinare? Scriam recent un articol despre ceea ce a devenit muzica în bisericile noastre, vă recomand din inimă articolul Spectacol, serenadă sau sentiment – ce a devenit muzica în biserica de astăzi? 

Ulterior s-a născut și o altă serie de întrebări, una dintre ele ar fi ”ce ne-am dori noi la un serviciu de închinare din cadrul bisericii, sau pentru echipa care ne conduce în muzică la biserica locală?” Permiteți-mi să sugerez patru cuvinte esențiale pe care ar trebui să ne formăm închinarea noastră.

Teologie
Trebuie să cântăm cântece care sunt zidite pe o teologie adecvată. Perspectiva noastră cu privire la Dumnezeu este obținută din Scripturi. Suveranitatea, dreptatea, sfințenie și dragostea lui Dumnezeu trebuie să primească întotdeauna înțelegerea noastră cea mai profundă și mai elevată despre cine este Dumnezeu. În decursul istoriei am observat că au intrat în repertoriul bisericii cântece care nu sunt cea mai bună reprezentare teologică. Uneori astfel de cântece le mai auzim și la biserica noastră. Versurile trebuiesc filtrate întotdeauna prin Cuvântul lui Dumnezeu și adevărurile teologice ale Scripturii. Teoria muzicii și ritmul nu sunt testulteologia este.

Indiferent de care ar fi stilul sau preferința noastră, cântecele de închinare trebuie să fie credincioase față de ceea ce este biblic și sănătoase din punct de vedere teologic. Atunci când nu sunt, nu sunt cântece de închinare… ci doar cântece.

Autenticitate
Autenticitatea este menționată adesea atunci când ne referim la închinarea de astăzi. În realitate, acesta nu este un cuvânt nou sau vreo convingere legată de închinare. Pastorul sau cel care este liderul de închinare al bisericii și cei care asistă în direcția lui la închinare trebuie să fie oameni ai adevărului, ai convingerii și ai autenticității. Ei nu trebuie să înfățișeze ceea ce nu sunt de fapt. Autenticitatea nu este niciodată o sforțare, ci e ceea ce suntem noi de fapt.

Atunci când oamenii intră în bisericile noastre și noi le cerem să se implice în cadrul cântecelor de închinare, pastorul și liderii nu dau un spectacol, ci se închină. Ei nu se constrâng ci cooperează cu Dumnezeu și ceea ce vrea El să facă cu poporul Său. Ei nu fac pe majoretele, ci conduc și se alătură în cadrul experimentării prezenței lui Dumnezeu împreună cu oamenii lui Dumnezeu. Nu se poate compara nimic cu a fi în prezența Domnului alături de cei care sunt ai Săi.

Calitate
Calitatea închinării nu poate fi subestimată. Nu e vorba de închinarea condusă de o formație sau de vreo orchestră, e vorba de calitatea închinării pe care o mărturisim și o experimentăm. Dacă este slabă calitativ, ușa este de obicei închisă. Dacă este bună calitativ, ușa este de obicei deschisă. Indiferent de stil, oamenii se așteaptă și ar trebui să se aștepte ca în timpul închinării să se exprime cea mai elevată închinare din punct de vedere al calității.

De fapt, de ce nu am vrea să-i dăm lui Dumnezeu ce avem noi mai bun? Calitatea experienței închinării este făcută spre slava lui Dumnezeu, nu spre elevarea unui talent sau a vreunei personalități umane. Poate că ai un stil de închinare pe care-l preferi, atunci când acel stil este interpretat slab, inima ta este răcită. Prin urmare, repet din nou faptul că este mult mai importantă calitatea închinării noastre decât stilul nostru de a ne închina. Oamenii vor știi că noi luăm închinarea în serios atunci când închinarea noastră este oferită la cea mai înaltă calitate.

Spiritualitate
Nu sunt un mistic, dar închinarea este o experiență spirituală. Când cântecele de închinare sunt veridice în teologie, conduse de pastori sau lideri autentici în cea mai înaltă calitate oferită lui Dumnezeu, prezența lui Dumnezeu ne oferă o experiență profund de spirituală cu Dumnezeu. Atunci noi experimentăm manifestarea prezenței lui Isus Hristos.

Atunci când Isaia s-a uitat spre Dumnezeu închinat și adorat în duh și adevăr, el a fost condus să se uite în interiorul său, fiind smerit de propria sa păcătoșenie. Dumnezeu a devenit atras de transparența și umilința lui Isaia și atunci l-a atins, înlăturându-i păcătoșenia lui. Doar atunci, după ce Isaia s-a uitat în sus și apoi în interior, Dumnezeu l-a direcționat să se uite spre exterior. Ulterior, Isaia s-a suspus chemării lui Dumnezeu și a rostit, ”Iată-mă, trimite-mă” (Isaia 6:8).

Această experiență dinamică în felul cel mai elevat este spiritualitatea. Atunci când Dumnezeu se întâlnește cu noi, închinarea este experimentată în mod profund și în mod personal. Aceasta ne conduce ulterior să avem un impact asupra altora, mai ales asupra celor care au nevoie de o relație cu Isus Hristos.

Nu se rezumă totul la stilul cântecelor pe care le cântăm sau a hainelor pe care le poartă liderul de închinare, ci la prezența lui Isus în mijlocul poporului Său.

Așadar, consider că aceste patru cuvinte ar trebui să constituie un serviciu de închinare: Teologia, Autenticitatea, Calitatea și Spiritualitatea. Dacă ar fi să reducem doar pe vreuna din acestea patru… am ajunge să fim conduși spre eroare sau nulitate.

Sursa:
https://crestinismtrait.blogspot.ro/2016/12/4-cuvinte-care-formeaza-un-serviciu-de.html?m=1

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la 4 cuvinte care formează un serviciu de închinare

  1. Pingback: 4 cuvinte care formează un serviciu de închinare — Pastor Ciprian Barsan – Si ce ar folosi unui om sa castige toata lumea, daca si-ar pierde sufletul?

Comentariile sunt închise.