Franturi din viata mea…#Africa, Uganda 2016


Franturi din viata mea…

              #Africa, Uganda 2016

De cand m-am reintors din Africa, am simtit sa impartasesc cu voi cateva dintre experientele pe care le-am avut , in acel loc, in care inima mea ii spune…ACASA.

Si uite ca a sosit timpul in care sa stau cu leptopul in brate si sa ma las purtata din nou cu inima si gandurile in Uganda, de-a lungul celor 50 de zile africane.

Totul a inceput in urma cu cateva luni de zile, cand fiind acceptata sa plec cu o bursa IFMSA in Brazilia, am simtit in inima mea…ca trebuie sa renunt la Brazilia si sa plec in Africa, mai exact in Uganda! Toate acestea vi le-am mai impartasit in urma cu cateva luni de zile, dar scriu acum sa aiba totul o continuare! 

Am ajuns in Africa, nu cu banii mei, ci punandu-L pe Dumnezeu la incercare, am primit toti banii necesari misiunii in Uganda! Mai exact 2500 de euro.Dumnezeu a lucrat intr-un mod miraculos, prin oameni la care niciodata nu m-am gandit ca ar fi posibil asa ceva! Dar Dumnezeu…lucreaza mereu cum si cand nu te astepti! Nu datorita bunatatii mele, sau a credinciosiei mele, ci totul s-a datorat dragostei Sale desavarsite si neconditionate pe care mi-o poarta zi de zi!

Si uite asa…eu..Adella am ajuns in minuntata Uganda, mai exact in jungla Africii!

Am ajuns acolo, si am inceput sa constientizez ca intreaga echipa era formata din oameni pusi de-oparte pentru Dumnezeu, oameni care isi stia fiecare chemarea si scopul pentru care se aflau acolo!Oameni dedicati! Am realizat cat de binecuvantata sunt sa pot fi parte dintr-o astfel de echipa!

Eu m-am implicat pe partea medicala, cat si pe partea de educatie! Trei zile pe saptamana aveam zeci de pacienti in fiecare zi, oameni infectii cu HIV, sifilis, candidoza, infectii respiratorii,ciuperci la nivelul scalpului, dar cei mai multi de acolo aveau infectii ale pielii! Ne-am confruntat cu o epidemie de raie(scabie). Din cauza lipsei de apa si educatie, ei de fapt nu constientizau ca toate acestea duceau la infectii urate ale pielii! Am avut zeci de copii, cu raie! Pot afirma ca am fost socata sa vad ce poate face raia! Se vedea practic carnea vie, pe fata, maini , picioare, abdomen. Intr-o zi in timp ce consultam un copilas, a venit o mamica la mine si mi-a adus doi dintre copilasii ei, o fata si un baietel. Acesteau aveau raie. Baietelul avea rani deschise pe toata fata si la nivelul urechilor si in cap si fetita pe tot corpul. In timp ce uratam ranile baietelului, ma uitam in ochii lui si pentru prima data am inceput sa plang…si ma gandeam:oare ce am facut eu sa merit sa fiu sanatoasa? Sa primesc educatie? Toate ranile acelea erau groaznice, ii curgea sangele…si el atat de mult se abtinea sa planga, doar se uita cu privirea fixa in ochii mei in timp ce il curatam , si nu scapa nicio lacrima. Timp de o saptamana copilasul acela nu a vorbit nimic, nu zambea deloc. Am inceput sa ma rog pentru el, si surioara lui…si il rugam pe Dumnezeu sa imi dea puterea si intelepciunea necesara..sa pot sa ii readuc zambetul pe fata acestui copilas. Spalandu-i tot la doua zile, punandu-le unguente si pansandu-i , punandu-le haine curate…ranile au inceput sa se vindece. Si copilasul meu…Valence a inceput sa zambeasca! A devenit copilasul meu de suflet. In cele din urma i-am pus numele Ezra…si asa il strigau toti. Intr-un final…copiii au fost vindecati. Intre timp am inceput sa stau de vorba cu femeile de acolo si sa le explicc cat de important e sa isi tina copiii curati, sa ii spele si sa ii fereasca de infectii. Am inceput sa vad…ca Dumnezeu a schimbat inima lor si mentalitatea lor…si au inceput sa constientizeze cat de importanta este apa si utilizarea ei! 

Pentru prima data…oamenii de acolo au invatat sa se spele pe dinti, foarte multi nu vazusera in viata lor o pasta si o perie de dinti! Impreuna cu echipa…am inceput sa tinem cu ei…ore de educatie sanitara, sa ii invatam cat de importanta este sanatatea dintilor si a corpului.

Intr-o zi in timp ce pansam un pacient, sunt chemata de catre o fata din echipa…spunandu-i ca ma auta cineva. Am mers cativa pasi…si in fata mea era mama celor doi copilasi care au avut raie, mama lui Ezra …avea un zambet larg pe buza cand ma vazuse. Am mers la ea…si s-a uitat in ochii mei..si mi-a zis…”Webale „, in limba lor insemnand multumesc.Era atat de recunoascatoare ca copiii ei sunt bine, si in semn de recunoastinta..mi-a intins o punga..in care erau 5 oua. Am inceput sa plang, si cu lacrimi in ochi…pentru prima data in viata mea…am simtit ce har maret mi-a fost dat sa studiez medicina! Pentru prima oara in viata mea…am simtit o bucurie de nedescris pentru ca am putut sa ofer fericire, prin ceea ce am invatat timp de 4 ani de zile la facultate! Pentru acele 5 oua..oamenii de acolo ar trebui sa lucreze doua zile, pentru ca ei practic pe zi castiga 2 dolari! 2 dolari!!!! Da!!!! Poate ti se pare anormal…dar ei cu doi dolari supravietuiesc zi de zi! Mancarea lor acolo e posho, e un fel de malai alb si fasole! Asta e toata mancarea lor! Ce ironica e viata nu>?! Noi nici macar nu mai stim ce fel de restaurant sa mai aleem unde sa ne satisfacem poftele!

In timp…ce eram cu pacientii…in cladirea unde faceam consultatiile…a intrat un barbat tot pansat la cap si la fata. Ma gandeam…Doamne,,oare ce surpriza mi-ai mai facut azi?!

A venit randul lui sa stau de vorba cu el si sa vad ce a patit, si din spusele lui am aflat ca facuse accident cu motorul. Avea rani deschise…la cap si fata! Am fost pusa in situatia sa il cos, la fata…asta fiind pentru prima oara in viata mea..cand o faceam pe om viu! Aici e o alta poveste! Dar incerc acum sa scriu esentialul! In timp ce venea omul acesta la pansat, intr-o zi eram in bucatarie…faceam mancare pentru echipa si dintr-o data aud o voce:Adela, iai o biblie la Valence! Acesta fiind numele baiatului pe care l-am cusut ! M-am uitat prin bucatarie , nu era nimeni! Incca o data am mai auzit acceeasi vocem cu acelasi mesaj! M-am intrebat…oare am inebunit? Acum aud si voci? Si din nou am auzit aeeasi voce! Mi-am dat seama ca era vocea lui Dumnezeu! In acea zi am fost in oras, la cateva ore de baza unde stateam noi…si in acel oras am dat peste un pastor care ne-a dus la o biserica si cand am fost intrebata cate biblii vreau, fara sa realizez ce raspund…i-am zis ca doua! Am ajuns in baza, si a doua zi de dimineata am trecut pe la Valence…si i-am zis ca am un cadou pentru el. Si i-am intins biblia…si pentru prima data am vazut o asa bucurie pe fata unui om..cand a vazut Biblia! M-a imbratisez…si mi-a multumit! Si i-am zis doar atat..daa vrei sa il cunosti pe Dumenzeul acestei biblii…duminica de la ora 10 e program la biserica! Hai daca vrei! 

Au trecut cateva zile, si am inceput sa ma rog pentru el, si i-am zis…Doamne daca ai vreun plan cu omul acesta te rog fa tu cumva sa vina la biserica! A venit ziua de duminica…si eram cu niste copilasi in brate, si ma rugam…pentru Valence, mi-am deschis ochii…si sora misionarului de acolo…mi-a facut semn,sa ma uit la usa! In acel moment l-am vazut pe Valence intrand in biserica cu Biblia sub brat! Plangeam de bucurie! L-am incredintat in mana Lui ..si i-am zis ca El stie mai bine ce si cum sa procedeze cu inima lui. El a continuat apoi sa vina la biserica!

Au trecut cateva zile…si ma intrebam…Doamne oare de ce trebuia sa vin in Africa? De ce trebuia sa renunt la Brazilia? Te rog…fa-mi inima si mintea sa inteleaga! 

Mi-am adus aminte ca eu am cumparat 2 Biblii, si…am inceput sa il rog pe Dumenzeu sa imi faca cunoscut o alta persoana are avea nevoie de cea de-a doua Biblie! Intr-o zi..a venit la mine un pacient, in timp ce il consultam, am simtit ca miroase a bautura! Si am inceput sa ii explic cat de mult rau poate face bautura, si a inceput si translatorul meu…sa ii spuna si o parte din experienta vietii lui cu bautura si viata schimbata de Hristos! Si dintr-o data simt in inima mea..el e baiatul la care trebuie sa ii dai Biblia! L-am chemat la biserica, si au trecut ceva zile…in care tot ma rugam pentru el! A venit ziua de duminica…si era deja spre sfarsitul programului de la biserica…si nicio urma de acel om! Ma rugam si i-am zis lui Dumnezeu…TATA DACA TU AI VREUN PLAN CU omul acesta…fa cumva sa vina la biserica AZI! Si la sfarsitul programului cand am uit in spate era el cu inca un prieten de a lui! Nu imi venea sa cred a a venit! Am mers sa vorbesc cu el, si i-am dat Biblia ca un caou! In acea saptamana vorbisem cu o prietena de-a mea din Romania si imi spune…Ade daca mai intalnesti o persoana care are nevoie de o Biblie..da-i una si din partea mea!In acele zile, am luat inca o biblie si asteptam sa imi scoata Dumnezeu in fata…acea persoana care avea nevoie de o biblie! In ultima duminica cand sa ma intorc in Romania la biserica a venit acel baiat la care ii dadusem Biblia cu o saptaman in urma si cu prietenul lui. Si la final…ma intreaba prietenul lui…Madame Adela …voiam sa te intreb daca ai si pentru mine o Biblie! Am inceput sa plang ca un copil mic! Am realizat…cat de fain ii sa il lasi pe Dumnezeu sa lucreze prin tine atunci cand nici nu te astepti! Nu meritam nimic! Eu in acele zile…continuam sa ma rog …si sa imi raspunda Dumenzeu la intrebarea…de ce trebuia sa ajung eu in Uganda!In ziua in care trebuia sa plec din Africa printre multele persoane…a venit la mine Valence, acel pacient pe care l-am cusut , venise cu fetita lui sa isi ia ramas bun de la mine si echipa! Si inainte sa plece…ma imbrtiseaza si imi spune…Madame Adela, tu trebuia sa vii in Africa , pentru ca daca nu veneai poate niciodata nu il cunoasteam pe Dumnezeu! Si a plecat! In ultima zi…cu lacrimi in ochi, si inima batundu-mi galop…am primit raspunsul din partea Lui Dumnezeu..la intrebarea…de ce trebuia sa renunt eu la Brazilia si sa aleg Uganda? Da! E asa de minunat, sa mergi prin credinta inainte…cgiar daca tu nu stii ce te astepta la capatul tunelului, dar totusi sa ai acea siguranta ca esti in mainile lui Dumnezeu! In acele momente ma gandeam la acel verset care zice ca Dumenzeu e gata sa dea popoare pentru copilul Sau! 

Cu cateva saptamani inainte sa plec spre Romania, mi-am luat portofelul in mana si ma uitam sa vad cati bani mi-a mai ramas! Mi-au ramas exact 500 de euro! Ma gandeam deja ca cu banii aceia numai bine cand ma reintorc ma pun sa dau pentru carnet si sa imi platesc un modul pentru limba germana! Dar acea zi a trecut, si in mijlocul noptii…aud o voce: Adella tu banii astia 500 de euro..trebuie sa ii dai lui Cutare persoana! Cand am auzit acea voce, mi-am zis…Doamne tu esti chiar amuzant! Astia sunt toti banii mei! Cum sa imi dau toti banii?! Cu ce bani imi platesc scoala de soferi si orele la germana?! Si m-am pus sa dorm! Toata noaptea m-am invartit in pat, si tot acea voce o auzeam! Au urmat inca 3 nopti…si la aceasi ore din noapte eram trezita si auzeam aceeasi voce cu acelasi mesaj! Pan la urma mi-am zis…Doamne, oricum banii astia nu sunt ai mei, tot de la Tine i-am primit! Daca chiar e planul Tau sa dau totii banii astia persoanei respective…te rog da-mi un semn!

In ziua aceea trebuia sa ne mutam din campusul unde stateam in corturi militare, la casa misionarului…si am pus semnul respectiv! Am pus pliul cu ei 500 de euro..intr-un plic improvizat de mine si l-am pus intr-un bagaj de mana! Si i-am zis asa lui Dumnezeu…daca banii astia trebuie sa ajunga la persoana respectiva…te rog fa sa se intample ceva cu bagajul acesta, dar apoi sa fie gasit! Daca nu, oricum…banii nu sunt ai mei! Si in ziua aceea cand sa ajung la casa misionarului…bagajul in care erau banii…imi era pierdut! Am zis in mintea mea….asa ceva nu se poate!!!! Dumnezeu chiar vrea sa imi demonstreze…egoismul meu de copil! Simteam in inima mea ca acel bagaj va fi gasit si banii trebuia sa ii dau persoanei respective! cand a venit seara, bagajul mi-a fost adus…! Mi l-a ascuns o africanca din campus…ca un fel de gluma, fara sa stie ce fel de semn am pus eu! Totul era intre mine si Dumenzeu! Si asa…banii aceia i-am daruit Domnului! Vorbisem cu mami, si nsuh cum veni vorba de bani, si mami imi zisese….Adella….dar tu esti constienta de faptul ca atunci cand te intorci din Africa, tu nu mai ai niciun ban! I-am spus…Mami…ai sa vezi ca Dumnezeu mie…imi va trimite ceva bani cand o sa ma intorc! In toata perioada asta, am inceput sa ma rog…si il rugam pe Dumnezeu sa imi poarte de grija cu banii necesari pentru tot ce imi trebuia, dar sa lucreze nu pentru mine…si pentru intarirea credintei lui mami! 


In seara cand am ajuns acasa in Romania, ne-am pus sa ne rugam ca si familie, si tati ne-a intrebat daca avem ceva cauze, si eu doar am ridicat mana…si in inima mea…il rugam pe Dumnezeu sa imi raspunda rugaciunii in ceea ce priveste intarirea credintei lui mami! In noaptea respectiva…mami a avut un vis…in care a coborat un inger a Domnului…si i-a zis cu privire la mine: pentru ca ea..mi-a dat, ei eu ii voi da! 

  In urmatoare zi de dimineata, primeste mami un telefon…iar la celalat fir al telefonului era o persoana din America…caruia ii zice la mamii, uite Dumenzeu mi-a pus pe inima sa ii trimit o suma de bani la Adella! Cand am auzittttttt….am ramas…WOWWWW! Doamne chiar nu ma asteptam sa imi raspunzi asa de repede! Am inceput sa plang de bucurie…si sa ii multumesc lui Dumnezeu pentru faptul ca i-a marit credinta mamei mele, si mi-a marit si mie redinta in relatia mea cu El! 

E mare Dumnezeu dragii mei! Vi-am povestit toate acestea…cu scopul sa II DESRIU MARETIA Sa, si Dragostea Sa desavarsita fata de oameni! Fata de cel care vrea sa traiasca prin credinta!

Eu una de cand m-am hotarat sa traiesc prin credinta…am inceput sa il cunosc tot mai mult pe Dumnezeu! Nu merit nimic! Dar ii multumesc Lui pentru faptul ca m-a ales si mi-a descoperit chemarea! Aceea de a transmite Dragostea Sa…intregii omeniri!

Nu descuraja, nu renunta la chemarea ta!

Eu am fost in Africa,nestiind ca adevaratul motiv a fost nu pentru a schimba oamenii de acolo, ci pentru a fi schimbata! Si Africa si Dumnezeu si oamenii de acolo m-au schimbat, pentru ca am realizat ca adevarata fericire e atunci cand poti sa dai fara sa primesti ceva in schimb! 


     cu drag, Adellla

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.